ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΕ ΤΗΣ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΣΑΣ.


Στηριζώμενος σε ένα σεμηνάριο του ψυχολόγου Γιώργου Πιντέρη, καθώς και σε κάποιες σημειώσεις του, έγραψα το παρακάτω άρθρο που ΣΙΓΟΥΡΑ θα σας φανεί πάρα πολύ χρήσημο.

Για πάμε λοιπόν. Ανασφάλειες.  Πόσες είναι οι ….ρημάδες,  και πώς τις αντιμετωπίζουμε ?

Οι  ΜΟΡΦΕΣ τις ανθρώπινες ανασφάλειες είναι οχτώ. Ούτε μία παραπάνω, ούτε μία λιγότερη.

Οχτώ. Επιστημονικός  κατοχυρωμένες.

Ανασφάλεια υγείας

Ανασφάλεια εμφάνισης

Ανασφάλεια  σωματικής δύναμης

Ανασφάλεια διανοητική

Ανασφάλεια κοινωνική

Ανασφάλεια συναισθηματική

Ανασφάλεια σεξουαλική

Ανασφάλεια ηθική

Ανασφάλεια οικονομική

Οι παραπάνω είναι όπως είπαμε οι Οχτώ ΜΟΡΦΕΣ ανασφάλειες. Αυτές οι οχτώ μορφές, χωρίζονται τώρα σε Οχτώ ΕΙΔΗ ανασφάλειας.  Αυτές είναι οι εξής :

1)Ανασφάλεια πεποίθησης = Αυτή εκδηλώνεται με κάτι που πιστεύεις. Δηλαδή μια πεποίθηση που έχεις,  όπως ‘’είμαι άσχημη’’,  ‘’δεν είμαι έξυπνος’’,  ‘’είμαι αντιπαθής’’.

2)Ανασφάλεια συχνά επαναλαμβανόμενου συναισθήματος =  η ανασφάλεια εκδηλώνεται με ένα συναίσθημα όπως φόβο η ενοχές.

3)Ανασφάλεια συγκεκριμένου προβλήματος  =  Η ανασφάλεια προέρχεται από ένα πρόβλημα που έχεις όπως δυσκολίες οργασμού, έλλειψη μόρφωσης η οικονομική στενότητα.

4)Ανασφάλεια γνώσεων  =  η ανασφάλεια προέρχεται από έλλειψη γνώσεων. Δεν ξέρεις αγγλικά , δεν ξέρεις πώς να κάνεις μια κοινωνική συζήτηση.

5)Ανασφάλεια ικανοτήτων = η ανασφάλεια προέρχεται από την έλλειψη συγκεκριμένων ικανοτήτων, όπως είναι η ταχύτητα η εξυπνάδα, η δύναμη η ακόμα η κοινωνικές ικανότητες. Τις περισσότερες φορές οι ανασφάλειες ικανοτήτων διατυπώνετε με το ΄΄  δεν μπορώ΄΄.

6)Ανασφάλεια αποφυγής  =  η ανασφάλεια εκδηλώνεται με την αποφυγή ορισμένων ανθρώπων η καταστάσεων. Για παράδειγμα αποφεύγεις τους μορφωμένους ανθρώπους, αποφεύγεις το σεξ, η αποφεύγεις την αντιπαράθεση με τους άλλους.

7)Ανασφάλεια παθητικής ανησυχίας =  η ανασφάλεια εκδηλώνεται με μια ανησυχία μήπως και σου συμβεί κάτι, χωρίς εσύ να έχεις ενεργητικό ρόλο, όπως μην πάθεις έμφραγμα, μην τρελαθείς η μήπως δεν έχεις στύση.

8)Ανασφάλεια ενεργητικής ανησυχίας =  η ανασφάλεια εκδηλώνεται με την ανησυχία μήπως κάτι που ο ίδιος κάνεις, έχει πάνω σου αρνητικές συνέπειές όπως μην κάνεις κάποιο λάθος στην δουλειά σου και σε απολύσουν η μην πεις η κάνεις κάτι και σε απορρίψουν.

Πάμε τώρα να δούμε πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και να ανατρέψουμε όλες αυτές τις άχρηστες για την ζωή μας ανασφάλειες.

Αντιμετοποιηση ανασφάλειας πεποίθησης  =   είμαι άσχημη, δεν είμαι έξυπνος,  είμαι αντιπαθής και άλλες χαζομάρες.

  1. Συγκεκριμενοποίησε τα κριτήρια ομορφιάς, εξυπνάδας με τα οποία κρίνεις τον εαυτό σου.
  2. διερεύνησε βρε παιδάκι μου από πού, από ποιον και από πότε και πως διαμόρφωσες αυτά τα κριτήρια. Όχι τη συγκεκριμένη πεποίθηση, αλλά τα ΚΡΙΤΗΡΙΑ.
  3. Συζήτησε τα κριτήρια αυτά με ανθρώπους που εκτιμάς, και εμπιστεύεσαι την γνώμη τους .
  4. αναζήτησε αν υπάρχουν κάποια αντικειμενικά κριτήρια για να κρήνης τον εαυτό σου. Για παράδειγμα αν αμφισβητείς την εξυπνάδα σου κάνε ένα τεστ δείκτη νοημοσύνης.
  5. αναζήτησε τεκμήρια που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τις πεποιθήσεις σου, και κάνε κάτι ώστε να τα αποκτήσεις. Π.χ. Αν αισθάνεσαι αδύναμος, άρχισε να γυμνάζεσαι.

Αντιμετώπιση ανασφάλειας συχνά επαναλαμβανόμενου συναισθήματος.

Ενοχές- φόβος

  1. προσδιόρισε από πότε έχεις αυτό το συναίσθημα τόσο συχνά. Αν το έχεις από παιδί, ήταν τρόπος να σε μανουβράρουν οι  μεγάλοι. Αν το απέκτησες σε μεγάλη ηλικία, διερεύνησε την εποχή και τα γεγονότα που τα δημιούργησαν .
  2. το συναίσθημα αυτό σε κάνει ευάλωτο στη συναισθηματική εκμετάλλευση από τους γύρω σου ?
  3. διερεύνησε τα γεγονότα και τις σκέψεις, που κάνεις που πυροδοτούν το συναίσθημα.
  4. διερεύνησε αν το συναίσθημα σου δημιουργείτε ευκολότερα από ορισμένες κατηγορίες ανθρώπων,  όπως το άλλο φύλο, τους μεγαλύτερους κ.λ.π.
  5. αν το συναίσθημα είναι ενοχές, προτείνω να διαβάσεις το βιβλίο ΄΄ ΟΙ ΜΑΝΟΥΒΡΕΣ΄΄  του ψυχολόγου Γιώργου Πιντέρη, ώστε να ξεκαθαρίσεις την έννοια της Ευθύνης.

Αντημετόποιηση ανασφάλειας συκγεκρημένου προβλήματος.

Δυσκολίες οργασμού, έλλειψη μόρφωσης η οικονομική στενότητα.

  1. αποφάσισε να δράσεις πάνω στο πρόβλημα.
  2. ζήτησε βοήθεια ανθρώπων που γνωρίζουν
  3. δες το πρόβλημα σαν ένα πρόβλημα προς λύση και όχι σαν κάτι που σε καθηλώνει.
  4. αν το πρόβλημα πρακτικά δεν λύνετε, εξέτασε την επίδραση που έχει πάνω σου και ζήτα τη βοήθεια ειδικών ώστε η αρνητική επίδραση  να ελαχιστοποιηθεί.

Αντηπετόποιση ανασφάλειας γνώσεων

Δεν ξέρεις αγγλικά, δεν ξέρεις πώς να κάνεις μια κοινωνική συζήτηση.

  1. διερεύνησε που και από ποιόν μπορείς να αποκτήσεις γνώσεις.
  2. προγραμμάτισε ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
  3. προσδιόρισε το χρονικό διάστημα στο οποίο περιμένεις να έχεις κάποια αποτελέσματα και ποια θα είναι αυτά τα αποτελέσματα.
  4. συζήτησε με ανθρώπους που εμπιστεύεσαι τη γνώμη τους κατά πόσο το πρόγραμμα σου είναι ρεαλιστικό.

Αντημετόποιηση ανασφάλειας ικανοτήτων.

Δεν μπορώ…..

  1. θέσε στον εαυτό σου το ερώτημα : θα μπορούσα να το κάνω προκειμένου να σώσω την ζωή μου?

Α)  αν απάντησες ναι, τότε είτε έχεις φοβία, είτε δεν έχεις κίνητρα.

Β )  αν απάντησες όχι, η ανασφάλεια είναι αντικειμενική, και οφείλετε είτε σε έλλειψη γνώσεων, είτε σε έλλειψη μέσων.

Αντιμετώπιση ανασφάλειας αποφυγής

Αποφεύγεις τους μορφωμένους ανθρώπους , αποφεύγεις το σεξ η αποφεύγεις την αντιπαράθεση με τους άλλους.

  1. προσδιόρισε τι συγκεκριμένα προβλέπεις ότι θα γινόταν αν δεν απέφευγες
  2. κάνε συκγεκρημένες φαντασιώσεις τρόπων με τους οποίους θα μπορούσες να αντημετοποήσης το αποτέλεσμα.
  3. έχε υπόψη σου πως κάθε φορά που αποφεύγεις , ανακουφίζεσαι από το άγχος, και έτσι επιβραβεύεις την αποφυγή.
  4. οι ανασφάλειες αποφυγής συχνά συμβαδίζουν με κάποια φοβία που θέλει επαγγελματική Αντημετόποιηση. 

Αντημετοποιηση ανασφάλειας παθητικής ανησυχίας

Μην πάθεις έμφραγμα, μην τρελαθείς.

  1. υπάρχει ιστορικό που να δικαιολογη τις ανησυχίες σου?

Αν ναι, τότε έχεις ανασφάλεια συγκεκριμένου προβλήματος και ακολούθησε τα ανάλογα βήματα.

Αν όχι, τότε χρειάζεται να διερευνήσεις το συμβολισμό που έχουν οι ανησυχίες σου.

Αντιμετώπιση ανασφάλειας ενεργητικής ανησυχίας.

Μη σε απορρίψουν

  1. Εξέτασε όσο ποιο συγκεκριμένα μπορείς, τη γνώμη που έχεις για τον εαυτό σου. Ενδέχεται να έχεις κάποια ανασφάλεια πεποίθησης.
  2. εξέτασε τις προσδοκίες σου από τον εαυτό σου. Μήπως είναι μη ρεαλιστικές?
George Koyrvas.

Μια σκέψη σχετικά μέ το “ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΕ ΤΗΣ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΣΑΣ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s